Monday 15 October 2012

Aruah bapa saya adalah anak kepada sultan abdul aziz I..ADA saudara tiri bernama raja muda musa..satu bapa berlainan ibu..sewaktu raja muda musa berumur lbih kurang 12 tahun,dia mengamuk selepas dapat tahu isteri kedua sultan abdul aziz I telah melahirkan anak lelaki,maka raja muda musa mengamuk...lalu anak yang baru dilahirkan itu (bapa saya) disorokkan di masjid kuala kangsar..saya mahu siapa saya sebenarnya...beberapa ustaz yg tidak kenali berkata ada puteri diraja mengikuti saya ke mana sahaja saya pergi..da ramai orang saya berjumpa .mereka berkata saya memang dari keturunan raja perak tp agak susah mereka ingin tlg..kerana takutbetul sesangat apa yang tuan nakhoda katakan tu, dia pun kuat juga pertaliannya tu, tapi berdiam diri jer. Kalau tuan kata ada kaitan dengan raja muda musa, cari ler raja kobat mintak nasihat waris raja musa tu. kalau tak pun cari raja jaafar Pengerusi Kerabat2 Perak dan jadi lah ahli. Disana nnt bleh lah selidik salasilah. Dalam Kerabat tu ada semua keturunan raja perak.

No comments:

Post a Comment